הבלוג המוצג, משקף תהליך שנעשה בכתה, במסגרת "מצעד הספרים". הקריאה והעיסוק בספרים לאחר הקריאה באים לידי הביטוי בכתיבה בבלוג. הכתיבה נעשית בשני ערוצים:
1. תגובות לפוסטים קיימים.
2. כתיבה עצמית של התלמידים על ספרים נוספים שקראו.
יום שני, 16 באפריל 2012
חוויות מקריאת הספר - האי ברחוב הציפורים / אורי אור לב
תלמידים יקרים, במהלך התקופה האחרונה קראתם את הספר האי ברחוב הציפורים, כחלק מפרוייקט "מצעד הספרים" וכחלק מתוכנית לימודי השואה לאורך השנה. כאן, תוכלו לספר על חוויותיכם והתרשמותכם מקריאת הספר. מצפה לתגובותיכם דבורה
הספר לא העלה לי חויות טובות מכייון שאבא של הילד אלכס עזב אותו והשאיר אותו לבד אבל אמר לו שיחזור ולא ישאיר אותו לבד. הספר גרם לי להרגיש רע כי כאשר הילד נישאר לבד כל כך הרבה זמן קשה להיסתדר ולהשיג אוכל ,בלי אף אחד
אני התרשמתי מהספר בכך שהספר מספר על מה שקרה בשואה איך היהיודים התמודדו בשואה איך הם ניצלו ואיך הנאצים התייחסו ליהודים אני לקחתי את הספר בגלל שהמורה נתנה עליו משימה אך התרשמתי ממנו מאוד
נהניתי מאוד לקרוא את הספר מכיוון שהספר ריגש אותי מאוד.הספר הכליל דמויות אמיצות וחכמות.אני חווית חוויה עצובה לקרוא את הספר משום שהיו שם זמנים קשים אך שמחה מכיוון שהסוף נגמר טוב.לקחתי את הספר בגלל שהמורה נתנה מטלת פסח לסיים לקרוא את הספר האי ברחוב הציפורים כי היה קשור לשואה.
במהלך קריאת הספר "האי ברחוב הציפורים" חוויתי חוויה שאי אפשר לתאר... איך ילד קטן הצליח לשרוד את השואה לבדו. אלכס התחבא בבתים נטושים ובמערות, והצליח לשרוד במעט האוכל והמים שהיו לו.
בזמן קריאת הספר האי ברחוב הציפורים חוויתי חוויה מרתקת,ומענינת מיפני שכל כך רציתי לדעת עוד דברים בכדי לראות מהמעט מה סבתי עברה שם. לא יכלתי להפסיק לקרוא ורציתי עוד וביגלל זה היה חשוב לי לקרוא את הספר. נהנתי במיוחד לדעת שלבסוף הילד אלכס שרד ושהיה לו המון כוח להמשיך. נהנתי מאוד מהקריאה ונהניתי לדעת עוד על השואה כי זה חשוב לי מאוד. ליפז חזן כיתה ו
אני מאוד אהבתי את הספר האי ברחוב הציפורים משום שזה ספר מרתק, מעניין ואפילו מותח. אני אוהב ספרי מתח וספרים על השואה ולכן אני ממליץ לקרוא את הספר "האי ברחוב הציפורים". זהו ספר לכל אדם בכל גיל.
אהבתי מאוד לקרוא את הספר משום שהוא מדבר על נושא מעניין. נושא השואה. לאחר קריאת הספר אני חושב הרבה ולא יכול לדמיין איך ילד יכול לשרוד את השואה? אבל ראינו שזה אפשרי.
אחת החוויות שלי מהספר "האי ברחוב הציפורים" הייתה חזרתו של אלכס אל אביו.קטע זה ריגש אותי עד דמעות מפני שאחרי כל כך הרבה זמן לבדו זה בטח היה רגע משמעותי מאוד בחייו."האי ברחוב הציפורים" הוא ספר נהדר ואני ממליצה לכולם לקרוא אותו. קורל מדניק כיתה ו' הרצל רעות.
תלמידים יקרים, אני קוראת בעיון ובשקיקה את אשר כתבתם. אני נהנית מכתיבתכם ומהתעניינותכם הרבה. אני מתרגשת מהבעת הרגשות שלכם והשיתוף, מה שבלט מאד גם בלימודי נושא השואה בכתה, לאורך השנה. השתדלתם מאד להקפיד על כתיבה תקנית, על פי כללי הכתיבה שלמדנו, ועובדה זו שימחה אותי מאד! הבלוג המשותף שלנו, בעקבות קריאת הספר "האי ברחוב הציפורים", מביא לידי ביטוי את התפתחותכם הרגשית והאינטלקטואלית.
תלמידים יקרים ומחנכת יקרה זו שנה שניה שאתם לומדים את נושא השואה. שמחתי לראות את הקישורים הרבים שעשיתם: מיומנויות כתיבה באמצעות התקשוב לנושא השואה שהתחבר כמובן לפרויקט "מצעד הספרים". אני מודה למחנכת על יוזמתך בהובלת נושא "גורלם של הילדים בשואה" תוך הוראה מגוונת ויצירתית הבאה לידי ביטוי בבלוג זה. בהוקרה רחל יוגב מנהלת בית ספר
כחלק מפרוייקט מצעד הספרים המורה ביקשה לכיתתנו לקרוא את הספר "האי ברחוב הציפורים".בהתחלה לא התלהבתי, מכיוון שאני בדרך כלל לא אוהבת לקרוא ספרים, אך ברגע שהתחלתי לקרוא את הספר, פשוט לא רציתי להפסיק... הספר עניין וריתק אותי מאוד והוא היה מאוד מרגש, נהניתי מאד לקרוא את הספר.
במהלך קריאת הספר "האי ברחוב הציפורים" חוויתי חוויה שאי אפשר לתאר, הרגשתי את הילד אלכס בתוך גופי. זאת אומרת שהוא ריגש אותי וגם הרשים אותי על איך ששרד את השואה. לפי דעתי אלכס ילד: אמיץ, חזק, ובמיוחד ילד שלא מוותר, אלא ממשיך ומתאמץ רק כדי שיוכל לחיות.
תלמידים יקרים,
השבמחקבמהלך התקופה האחרונה קראתם את הספר האי ברחוב הציפורים, כחלק מפרוייקט "מצעד הספרים" וכחלק מתוכנית לימודי השואה לאורך השנה.
כאן, תוכלו לספר על חוויותיכם והתרשמותכם מקריאת הספר.
מצפה לתגובותיכם
דבורה
הספר לא העלה לי חויות טובות מכייון שאבא של הילד אלכס עזב אותו והשאיר אותו לבד אבל אמר לו שיחזור ולא ישאיר אותו לבד. הספר גרם לי להרגיש רע כי כאשר הילד נישאר לבד כל כך הרבה זמן קשה להיסתדר ולהשיג אוכל ,בלי אף אחד
מחקטל סנדיק
כיתה ו'
בית ספר הרצל רעות
אני מאוד אהבתי את הדמות אלכס הילד מיפני שהצליח לישרוד למרות המצב הקשה שבו היה נימצא.ולא היה לו מי שיתפל בו וביגלל זה אהבתי את הדמות .
מחקשחר קסיס
כיתה ו'
בית ספר הרצל רעות
אני התרשמתי מהספר בכך שהספר מספר על מה שקרה בשואה איך היהיודים התמודדו בשואה איך הם ניצלו ואיך הנאצים התייחסו ליהודים אני לקחתי את הספר בגלל שהמורה נתנה עליו משימה אך התרשמתי ממנו מאוד
מחקאלירן מילשטיין
כיתה ו'
בי''ס הרצל רעות
נהניתי מאוד לקרוא את הספר מכיוון שהספר ריגש אותי מאוד.הספר הכליל דמויות אמיצות וחכמות.אני חווית חוויה עצובה לקרוא את הספר משום שהיו שם זמנים קשים אך שמחה מכיוון שהסוף נגמר טוב.לקחתי את הספר בגלל שהמורה נתנה מטלת פסח לסיים לקרוא את הספר האי ברחוב הציפורים כי היה קשור לשואה.
מחקשם:יונתן קלשניק
כיתה:ו'
בי"ס:הרצל
במהלך קריאת הספר "האי ברחוב הציפורים" חוויתי חוויה שאי אפשר לתאר... איך ילד קטן הצליח לשרוד את השואה לבדו. אלכס התחבא בבתים נטושים ובמערות, והצליח לשרוד במעט האוכל והמים שהיו לו.
מחקבת-אל לוי
כתה ו'
בי"ס הרצל
בזמן קריאת הספר האי ברחוב הציפורים חוויתי חוויה מרתקת,ומענינת מיפני שכל כך רציתי לדעת עוד דברים בכדי לראות מהמעט מה סבתי עברה שם. לא יכלתי להפסיק לקרוא ורציתי עוד וביגלל זה היה חשוב לי לקרוא את הספר.
מחקנהנתי במיוחד לדעת שלבסוף הילד אלכס שרד ושהיה לו המון כוח להמשיך.
נהנתי מאוד מהקריאה ונהניתי לדעת עוד על השואה כי זה חשוב לי מאוד.
ליפז חזן כיתה ו
אני מאוד אהבתי את הספר האי ברחוב הציפורים משום שזה ספר מרתק, מעניין ואפילו מותח. אני אוהב ספרי מתח וספרים על השואה ולכן אני ממליץ לקרוא את הספר "האי ברחוב הציפורים". זהו ספר לכל אדם בכל גיל.
מחקתומר רומשנקו
אהבתי מאוד לקרוא את הספר משום שהוא מדבר על נושא מעניין. נושא השואה. לאחר קריאת הספר אני חושב הרבה ולא יכול לדמיין איך ילד יכול לשרוד את השואה? אבל ראינו שזה אפשרי.
מחקדניאל שטיפלר.
כיתה ו'.
בית ספר הרצל.
כשקראתי את הספר האי ברחוב הציפורים לא רציתי להפסיק לקרוא.
השבמחקאהבתי שאלכס חיפש לבד אוכל ומקום לגור והצליח.
אני מבינה שאני לא הייתי מסוגלת להיות בשואה.
מאיה לפיד
כיתה ו'
בית ספר הרצל.
אחת החוויות שלי מהספר "האי ברחוב הציפורים" הייתה חזרתו של אלכס אל אביו.קטע זה ריגש אותי עד דמעות מפני שאחרי כל כך הרבה זמן לבדו זה בטח היה רגע משמעותי מאוד בחייו."האי ברחוב הציפורים" הוא ספר נהדר ואני ממליצה לכולם לקרוא אותו.
השבמחקקורל מדניק
כיתה ו'
הרצל רעות.
תלמידים יקרים,
השבמחקאני קוראת בעיון ובשקיקה את אשר כתבתם.
אני נהנית מכתיבתכם ומהתעניינותכם הרבה.
אני מתרגשת מהבעת הרגשות שלכם והשיתוף, מה שבלט מאד גם בלימודי נושא השואה בכתה, לאורך השנה.
השתדלתם מאד להקפיד על כתיבה תקנית, על פי כללי הכתיבה שלמדנו, ועובדה זו שימחה אותי מאד!
הבלוג המשותף שלנו, בעקבות קריאת הספר "האי ברחוב הציפורים", מביא לידי ביטוי את התפתחותכם הרגשית והאינטלקטואלית.
שלכם,
דבורה ענבי
מחנכת הכתה
תלמידים יקרים ומחנכת יקרה
השבמחקזו שנה שניה שאתם לומדים את נושא השואה.
שמחתי לראות את הקישורים הרבים שעשיתם: מיומנויות כתיבה באמצעות התקשוב לנושא השואה שהתחבר כמובן לפרויקט "מצעד הספרים".
אני מודה למחנכת על יוזמתך בהובלת נושא "גורלם של הילדים בשואה" תוך הוראה מגוונת ויצירתית הבאה לידי ביטוי בבלוג זה.
בהוקרה רחל יוגב מנהלת בית ספר
כחלק מפרוייקט מצעד הספרים המורה ביקשה לכיתתנו לקרוא את הספר "האי ברחוב הציפורים".בהתחלה לא התלהבתי, מכיוון שאני בדרך כלל לא אוהבת לקרוא ספרים, אך ברגע שהתחלתי לקרוא את הספר, פשוט לא רציתי להפסיק...
השבמחקהספר עניין וריתק אותי מאוד והוא היה מאוד מרגש, נהניתי מאד לקרוא את הספר.
שי ספקטור
כיתה ו'
בי"ס הרצל
במהלך קריאת הספר "האי ברחוב הציפורים" חוויתי חוויה שאי אפשר לתאר, הרגשתי את הילד אלכס בתוך גופי. זאת אומרת שהוא ריגש אותי וגם הרשים אותי על איך ששרד את השואה. לפי דעתי אלכס ילד: אמיץ, חזק, ובמיוחד ילד שלא מוותר, אלא ממשיך ומתאמץ רק כדי שיוכל לחיות.
השבמחקשם:לידר חזן
כיתה:ו'
בית ספר:הרצל רעות.